•   Habrovanský zámek

Etický kodex klienta

ETICKÝ KODEX KLIENTA

Jako klient tohoto zařízení mám tyto povinnosti a práva:

  1. povinnost dodržovat ustanovení Pravidel pobytu,
  2. povinnost neobtěžovat druhé, nevyrušovat je a nezraňovat jejich city,
  3. povinnost nevyhrožovat, nenapadat ani slovně ani fyzicky kohokoliv druhého,
  4. povinnost vážit si osobního vlastnictví, vlastnictví druhých a brát ohled na jejich právo na soukromí,
  5. právo na samostatnost a nezávislý způsob života, právo na začlenění se do společenského života,
  6. právo na prostor, právo na sebedůvěru – právo na zázemí, potřebu prospěšnosti, užitečnosti,
  7. právo na rozvíjení se v oblasti, která mi vyhovuje – koníčky, zájmy, záliby…..
  8. právo na soukromí – mít svůj prostor na osobní věci, předávání neotevřených dopisů a balíčků, mít možnost návštěv rodiny, kamarádů, přátel, právo na soukromí na WC,
  9. právo na přiměřené riziko,
  10. právo na pohyb a přístup ke společnosti, vzdělání, úřadům, aktivitám ve sportu a volném čase,
  11. právo na individuální přístup,
  12. potřeba jistoty a bezpečí – častý kontakt s rodinou a blízkými osobami,
  13. potřeba přizpůsobit prostředí – esteticky, přiblížit k domácímu prostředí,
  14. právo na komunikaci – sdílet starosti a trápení – aktivní naslouchání, projev pochopení, porozumění, bez projevů lítosti,
  15. právo na ochranu před přijímáním alkoholu a návykových látek,
  16. právo na včasnou diagnostiku a další zavádění alternativních podob péče,
  17. právo podat stížnost a její vyřízení v termínu, včetně možnosti odvolání.

V Habrovanech, dne 1.5 .2021

 

Zpracovala: Mgr. Pavla Haumerová                          Schválila: Mgr. Lenka Korseltová

vedoucí sociálního úseku                                                    ředitelka