ETICKÝ KODEX KLIENTA
Jako klient tohoto zařízení mám tyto povinnosti a práva:
- povinnost dodržovat ustanovení Pravidel pobytu,
- povinnost neobtěžovat druhé, nevyrušovat je a nezraňovat jejich city,
- povinnost nevyhrožovat, nenapadat ani slovně ani fyzicky kohokoliv druhého,
- povinnost vážit si osobního vlastnictví, vlastnictví druhých a brát ohled na jejich právo na soukromí,
- právo na samostatnost a nezávislý způsob života, právo na začlenění se do společenského života,
- právo na prostor, právo na sebedůvěru – právo na zázemí, potřebu prospěšnosti, užitečnosti,
- právo na rozvíjení se v oblasti, která mi vyhovuje – koníčky, zájmy, záliby…..
- právo na soukromí – mít svůj prostor na osobní věci, předávání neotevřených dopisů a balíčků, mít možnost návštěv rodiny, kamarádů, přátel, právo na soukromí na WC,
- právo na přiměřené riziko,
- právo na pohyb a přístup ke společnosti, vzdělání, úřadům, aktivitám ve sportu a volném čase,
- právo na individuální přístup,
- potřeba jistoty a bezpečí – častý kontakt s rodinou a blízkými osobami,
- potřeba přizpůsobit prostředí – esteticky, přiblížit k domácímu prostředí,
- právo na komunikaci – sdílet starosti a trápení – aktivní naslouchání, projev pochopení, porozumění, bez projevů lítosti,
- právo na ochranu před přijímáním alkoholu a návykových látek,
- právo na včasnou diagnostiku a další zavádění alternativních podob péče,
- právo podat stížnost a její vyřízení v termínu, včetně možnosti odvolání.
V Habrovanech, dne 1.5 .2021
Zpracovala: Mgr. Pavla Haumerová Schválila: Mgr. Lenka Korseltová
vedoucí sociálního úseku ředitelka